"Tortell farcit N.". Aquest text que acompanya el cartell amb el preu del seu tortell de Reis és l'argúcia utilitzada per Mercadona perquè els consumidors creguin que està farcit de nata.
En realitat, el producte conté un preparat a base de nata uperitzada amb olis d'ametlla de palmell, palmell, coco i nabina. En el cas dels tortells amb farciment de dos sabors, l'empresa recorre a "Tortell farcit N.T." (la T s'entén que vol evocar la tòfona).
FACUA-Consumidors en Acció considera que Mercadona indueix a error els consumidors amb aquesta pràctica, tot i que ha recorregut a no fer servir la paraula "nata" per reduir el risc de multes com les que ha aplicat a Aldi, Lidl i Dia la Direcció General de Consum de les Illes Balears després de les denúncies presentades el gener de 2022 per l'associació.
Aquest any, FACUA ha comprovat que les tres cadenes multades han modificat el text dels cartells dels seus tortells el farciment dels quals són greixos vegetals o una barreja d'aquests amb nata. En ells es limiten ara a indicar els preus al costat del text "Tortell farcit", sense incloure la paraula "nata".